تشخیص هویت از روی عنبیه و شبکیه چشم..مهندسی پزشکی مهندسی زندگی Biomedical Engineering
وبلاگ مهندسی پزشکی :: مهندسی زندگی
وبلاگ مهندسی پزشکی :: مهندسی زندگی تحت نظر وبسایت مهندسی پزشکی :: مهندسی زندگی www.Bm-Eng.iR

شناسایی از روی عنبیه


عنبیه در حقیقت یک عضله دایره‏ای، میان عدسی چشم و پوسته چشم است که از حدود 266 طرح پیچیده مانند چین، نوار و کمان تشکیل شده و آن را به یک عامل شناسایی یکتا و ایده‏ال برای هر شخص تبدیل می‏کند.

عنبیه از حدود 266 طرح پیچیده مانند چین، نوار و کمان تشکیل شده که آن به یک عامل شناسایی منحصر به فرد تبدیل می‌کند.

تشخیص هویت با اسکن عنبیه و شبکیه

اندازه سوراخ عنبیه که به شدت نور بستگی دارد در تشخیص هویت از روی آن نقش مهمی دارد. از این گذشته، شدت نور باید به اندازه‏ای باشد تا حس‏گر بتواند همه جزئیات عنبیه را با دقت کافی دریافت کند.

سیستم دریافت کننده اطلاعات (یا همان حس‏گر) از یک دوربین CCD که بدون هیچ مزاحمتی از یک فاصله 10 تا 50 سانتی‏متری از چشم عکس‏های سیاه و سفید می‏گیرد تشکیل می‏شود.

 

یک لامپ مادون قرمز هم چشمه نور است تا عکاسی به نور محیط وابسته نباشد. سیستم دریافت کننده اطلاعات برای تحلیل تصویر، یک شبکه روی آن می‏گذارد. این شبکه، مرکز عنبیه را مشخص کرده و حاشیه‏های آن را به دست می‏آورد. یک الگو ریتم، طرح‏های تاریک و روشن عنبیه را به داده‏های دیجیتال تبدیل می‏کند. سپس همین مشخصات دیجیتال در بانک اطلاعاتی ثبت شده یا مورد جستجو قرار می‏گیرند. پیش از جستجو باید فاصله Hamming مشخص باشد. فاصله Hamming می‏گوید که دو عدد دودویی در چند بیت با هم تفاوت دارند و هر چه فاصله Hamming کمتر باشد دو عدد ما به هم نزدیک‏ترند

 

اسکن شبکیه


با اسکن شبکیه، طرح از وضعیت رگ‏های آن برای تشخیص هویت بیومتری به دست می‏آید. این روش هم هیچ تماس و مزاحمتی برای اشخاص ندارد و از یک مکانیزم نوری برای به دست آمدن ویژگی‏های بیومتریک بهره می‏برد. وضعیت رگ‏ها در شبکیه چشم انسان با بالا رفتن سن و بیماری هم تغییر نمی‏کند و در طبیعت یکتاست. بنابراین، این روش یکی از بهترین گزینه‏های برای استفاده در سیستم‏های تشخیص هویت است.

تشخیص هویت با اسکن عنبیه و شبکیه

روش شناسایی از روی شبکیه تقریباً بدون خطاست و میزان خطای آن بسیار جزیی است. از سوی دیگر پایین بودن حجم داده‏های مورد استفاده در آن باعث می‏شود که فشار زیادی به سیستم چه از نظر نگهداری و چه از نظر ذخیره‏سازی داده‏ها وارد نباید. اما این روش کمی برای کاربران مزاحمت‏هایی دارد. برای نمونه، آنها باید برای تصویربرداری سرخود را در فاصله مشخصی از دوربین نگه دارند و برای مدتی هیچ حرکتی نکنند و همچنین به چشم داشتن عینک در این سیستم مجاز نیست. از دیگر اشکالات آن می‏توان به پیچیدگی تجهیزات لازم و در نتیجه‏ گران بودن آنها اشاره کرد.

 

مهندسی پزشکی مهندسی زندگی

 

وبسایت مهندسی پزشکی مهندسی زندگی

http://bm-eng.ir

 





تاریخ: 8 بهمن 1391برچسب:دانلود جزوه مدیریت خدمات بهداشتی , management of health services,biomedical engineering , مهندسی پزشکی , آشنایی با مهندسی پزشکی , معرفی مهندسی پزشکی , مهندسی پزشکی گرایش بالینی , مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک , مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک , مهندسی پزشکی گرایش بیومتریال (بیومواد) , مهندسی پزشکی ایران , مهندسی پزشکی دانشگاه سهند تبریز , پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی مهندسی پزشکی مهندسی زندگی , وبلاگ مهندسی پزشکی مهندسی زندگی , وبسایت مهندسی پزشکی مهندسی زندگی , مهندسی پزشکی مهندسی زندگی , اخبار و تازه های مهندسی پزشکی , مقالات مهندسی پزشکی , آموزش مهندسی پزشکی , دانلود کتاب های مهندسی پزشکی , دانلود جزوه های مهندسی پزشکی , دانلود نمونه سوالات امتحانی مهندسی پزشکی , دانلود کتاب های عمومی مهندسی پزشکی , دانلود نرم افزارهای مهندسی پزشکی ,کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی , مهندسی پزشکی بیوالکتریک ,مهندسی پزشکی بیومواد , مهندسی پزشکی بیومکانیک , کارشناسی ارشد 1392 ,کارشناسی ارشد بیوالکتریک , کارشناسی ارشد بیومواد , کارشناسی ارشد بیومکانیک ,1392,نشریه,نشریه الکترونیکی,نرم افزارموبایل,کتاب,دانلود کتاب,لینک دانلود کتاب,national geographic,عکس,عکس سال,برترین عکس سال,دندانپزشکی,دندان مصنوعی,ماشین حساب,مدیریت خدمات بهداشتی,دکتر نورآبادی,دانشگاه صنعتی سهند تبریز,بهداشت عمومی,بهداشت,وزارت بهداشت,درمان,آموزش پزشکی,رشته پزشکی,مامایی,تنظیم خانواده,مادر و کودک,بهداشت حرفه ای,بهداشت محیط,واکسن,واکسیناسیون,سازمان بهداشت جهانی,who,شکوه همسرداری,بارداری,روش جلوگیری از بارداری,شیر مادر,پزشک خانواده,مراکز بهداشت,بهورز,دانشگاه علوم پزشکی,پرستار,پزشک,ماما,بیمارستان,حل المسائل زبان c,حل تمرین زبان c,برنامه نویسی به زبان c,حل تمرین برنامه نویسی به زبان c,عین الله جعفرنژاد قمی,حل تمرین قمی,حل تمرین کتاب قمی,حل تمرین کتاب برنامه نویسی به زبان c قمی,حل تمرین کتاب برنامه نویسی به زبان c عین الله جغفرنژاد قمی,حل المسائل کتاب برنامه نویسی به زبان c قمی,طراحی بنر,ساخت بنر,بنر متحرک,بنر تبلیغاتی,بنر,خلاصه کتاب برنامه نویسی به زبان c عین الله جعفرنژاد قمی,آندوسکوپی,دستگاه آندوسکوپی,Andoscopy,آشنایی با آندسکوپی,تجهیز آندوسکوپی,آندوسکوپی معده,تعمیر آندوسکوپی,معرفی واحد مهندسی پزشکی در بیمارستان,بیمارستان,بخش مهندسی پزشکی,اداره مهندسی پزشکی,تشخیص هویت از روی عنبیه و شبکیه چشم,
ارسال توسط ایمان الله ویسی Iman Allahveysi